Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Valami voltam, valakivé tettél, valamivé váltál...

Egyszervoltam 2.0

Egyszervoltam 2.0

A bálna

2024. július 28. - Phoenicia

Először láttam a filmet.
Őszintén megmondom, az utolsó 10 percben már végig könnyes szemekkel néztem.
Tartalmilag nem igazán szólnék hozzá, mindenki nézze meg egyszer.
Viszont pár gondolatébresztőhöz fűznék pár sort.

A vallások kapcsán újra csak annyi erősödött meg bennem, mennyire kegyetlenül, makacsul szűklátókörűek lesznek tőle az emberek.
Mennyire érzéketlenül empátiahiányosak.

A stressz méreggént öli meg az embereket.
Akár táplálkozási problémákat okoz (amin bizony nem segít a b@szogatás miatti +stressz), akár dühöt szül, bánatot, vagy rákot...
A stressz méreggént öli meg az embereket.

Sosem értettem mi ez a nagy, állandó esszéírás dili az amcsiknál.
Most viszont gondolkodóba ejtett.
Tényleg, őszintén idiótáknak tartom az amerika rajongókat és a törvényeik, jogszabályaik jó részét.
De!
Miért nem olvastam én el soha, egyetlen kötelező olvasmányt, vagy novellát, stb sem?
Mert leadták anyagként, hogy "mire gondolt a költő" és azt kellett visszamondanunk.
Ehhez ugyebár nem kell sem kreativitás, sem saját gondolatok.
Ha épp hangulatomnál voltam, talán a Kötelezők rövidenbe beleolvastam, hogy kanyarintsak vmi egy oldalas olvasónapló félét.
Egyedül a "felmondós" verseket tanultam meg, mert azokból két-három átolvasással free 5-öst tudtam szerezni.
Ha saját magamnak kellett volna véleményt megfogalmaznom az olvasottakról, a tartalmáról, hogy miért, vagy milyen érzelmekkel írhatta a költő véleményem szerint, akkor elolvastam volna őket.
Már csak azért is, mert saját véleményt formálhattam volna, saját elméletet, meg azért is, mert ez esetben esély sem lett volna nem karót kapni, ha nem olvasom el...
Szóval ha mást nem is, de ezt jobban csinálják ott az oktatásban.

Amúgy a film jó.
Előítéletek nélkül érdemes megnézni (vagy menet közben változtatni azokon).
Nem, nem "jó fej" dolgok is történtek benne, viszont ha kicsit bele próbálja érezni magát az ember, az adott karakter bőrébe, helyzetébe, körülményeibe és figyelembe venni, hogy mind hibázunk néha... talán könnyebben megértjük a miérteket... talán könnyebben megérthetjük a körülöttünk élőket is...

A bejegyzés trackback címe:

https://phoenicia.blog.hu/api/trackback/id/tr4518455649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása